sluiten

Herhaal medicatie

Herhaalrecepten kunt u 24 uur per dag 7 dagen per week via het praktijknummer(u krijgt een keuzemenu) van uw huisarts inspreken. Daarnaast kunt u de lege doosjes in de speciale box Inleveren die in de hal van het gezondheidscentrum staat.

Herhaalrecepten telefonisch bestellen?

Uw herhaalrecepten kunt u aanvragen via het praktijknummer van uw huisarts (u krijgt een keuzemenu)

Dr. Den Boer                                           0229-245747

Dr. Den Otter/ Dr. Boorsma                0229-240254

Dr. Vroegh / Dr. Knottnerus                0229-241854

Dr. Verschoor/Dr. vd Veer                   0229-245848

Herhaalrecepten inleveren in de speciale box in de hal van het gezondheidscentrum?

U kunt uw lege medicijndoosjes inleveren. In de hal van het gezondheidscentrum staat hiervoor een speciale box.

Let u er wel op dat het etiket nog op het doosje zit en uw naam leesbaar is.

Heeft u vóór 10.30 uur uw herhaalrecepten besteld, dan liggen uw medicijnen de volgende werkdag ná 11.00 uur bij de apotheek klaar.

Een recept is geen herhalingsrecept als u andere klachten hebt of over wilt stappen op een ander medicijn. In zulke gevallen zult u altijd moeten overleggen met uw huisarts. U kunt hiervoor een afspraak maken op het (telefonische) spreekuur.

Herhaalservice

Sinds enige tijd biedt de apotheek de herhaalservice. Hierbij zorgt de apotheek ervoor dat al uw medicatie 'gelijk getrokken'  wordt, dus dat alle medicijnen op hetzelfde moment op zijn. Daarna vraagt de apotheek elke keer de recepten aan bij uw huisarts en informereert de apotheek u wanneer de medicijnen klaar staan. U kunt ze vervolgens zelf op komen halen in de apotheek of de apotheek maakt een afspraak wanneer ze de medicijnen bij u thuis kunnen bezorgen. Ook is er de mogelijkheid om de medicijnen op te halen in onze afhaalautomaat die in onze entree hal staat, hier kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week uw medicijnen ophalen.

Heeft u interesse in deze herhaalservice? Dan kunt u de apotheek bellen (0229-231326) of een e-mail sturen (apotheekkersenboogerd@kersenboogerd.nl).

Openingstijden

Handig om te weten

Telefoonsysteem

Wij maken in het gezondheidscentrum van een telefoonsysteem met een keuzemenu.

  • Spoed (optie 1)
  • Herhaalrecepten (optie 2)
  • Afspraak afzeggen (optie 3)
  • Uitslag opvragen (optie 5)
  • Afspraak maken voor consult, visite of telefonisch spreekuur en overige (optie 6)

Als u geen keuze maakt krijgt u de assistente aan de lijn. Wanneer het aantal wachtenden groot is, kunt u aangeven dat u teruggebeld wilt worden. Op deze manier hoeft u niet lang te wachten.

U kunt bellen voor een afspraak tussen 8.00 en 12.00 uur. U kunt ook online een afspraak maken via onze website, www.kersenboogerd.nl

 

Visites

Een huisbezoek kunt u aanvragen tussen 8 en 10.30 uur in de ochtend. De dokter komt dan tussen 11.30 en 14.00 uur bij u thuis langs of na afloop van het middagspreekuur. Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die fysiek niet in staat zijn naar het spreekuur te komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Als het maar enigszins mogelijk is om toch naar de praktijk te komen, kunt u dat toch beter doen. De onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden zijn in de praktijk veel groter dan bij u thuis.

Vakanties

Als uw huisarts afwezig is in verband met vakantie, krijgt u dit via het antwoordapparaat te horen. Het is goed om het hele bericht af te luisteren.
Herhaalrecepten kunnen ook tijdens afwezigheid van uw huisarts op de gewone manier besteld worden.
Voor spoedgevallen kunt u ons tussen 8 en 17 uur altijd rechtstreeks bellen op de spoedlijn: 0229-242505 of op het eigen telefoonnummer van uw huisarts met keuze optie 1.

Spreekuur

De meest voorkomende klachten kunt u nalezen op http://www.thuisarts.nl

Als u belt voor een afspraak zal de assistente u vragen waarvoor u komt.
Dit is om u zo snel mogelijk op de goede plek te krijgen.
Als de assistente u kan helpen krijgt u een afspraak bij de assistente, wanneer u klachten heeft waar de assistente u zelfstandig over kan adviseren zal zij u advies geven.

Lees meer

Urines/Soa

Herhaalrecepten:
Dit is keuze 2 in het menu

Urines:
Bij klachten die kunnen passen bij een blaasontsteking kijken de assistentes urine na. U kunt dit tussen 8 en 11 uur inleveren, bij voorkeur ochtendurine, koel bewaard en in een hygiënisch en goed afsluitbaar potje. Voor de uitslag maakt de assistente met u een afspraak hoe laat zij kan terugbellen in de middag.

SOA vragenlijst
Wanneer u op een SOA getest wilt worden of klachten heeft die kunnen wijzen op een SOA, zal uw huisarts eerst een risico-inschattng willen maken om de juiste test te bepalen.

Lees meer

Meer informatie

  • Wijkteams 1.Hoorn

    Lees hier meer over de wijkteams van 1.Hoorn.

  • GGZ detachering

    Lees hier meer over de GGZ medewerkers gedetacheerd bij Gezondheidscentrum Kersenboogerd.

    Lees meer

  • Moet ik naar de dokter?

    Hiervoor kunt u de website van Thuisarts.nl raadplegen.

  • Overige informatie

    Centrale Huisartsenpost West-Friesland
    Tussen 17 uur en 8 uur en in de weekenden wordt de waarneming gedaan vanuit de CHP West-Friesland. U kunt daar terecht na het maken van een afspraak op 0229-297800.
    Op de huisartsenpost werken alle huisartsen uit onze regio in toerbeurt, u kunt er soms ook uw  huisarts aantreffen.
    Na een nachtdienst hebben de huisartsen een dag vrij, die dag wordt er waargenomen door alle huisartsen in de wijk. Het kan voorkomen dat u gevraagd wordt naar een andere praktijk te gaan voor een bezoek. Afspraken hiervoor worden door de eigen assistente gemaakt.

    De huisartsenpost is er WEL voor:

    • Spoedgevallen: Klachten die optreden buiten de openingstijden van de praktijk en die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw huisarts
    • Recepten voor medicijnen die u snel moet innemen, terwijl u deze niet meer in huis heeft. U kunt het innemen niet uitstellen tot de volgende werkdag van uw huisarts.
    • Telefonisch overleg van een verontrustende klacht
    • Verwijzing naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis

    De huisartsenpost is er NIET voor:

    • Klachten die kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw huisarts
    • Mensen die overdag geen tijd hebben om naar hun huisarts te gaan
    • Herhalingsrecepten voor niet-urgente medicijnen
    • Een second opinion
    • Voor algemene, medische vragen

    Wat zijn de openingstijden van de huisartsenpost?

    • ’s avonds en s’nachts van 17.00 tot 8.00 uur.
    • tijdens weekenden (24 uur per dag)
    • tijdens feestdagen (24 uur per dag)

    Waar kunt u de huisartsenpost vinden?
    De Centrale Huisartsenpost Westfriesland
    Maelsonstraat 5
    Hoorn (voor de parkeergarage van het Westfriesgasthuis)

    Inschrijven
    Als u woonachtig bent in de wijk Kersenboogerd kunt u zich als patiënt aan de balie laten inschrijven bij het gezondheidscentrum. Bij inschrijving krijgt u te horen welke huisarts er op dat moment ruimte heeft voor nieuwe patiënten. Wilt u de verzekeringsgegevens en de identificatiebewijzen van alle in te schrijven personen meenemen.

    Download inschrijfformulier personen jonger dan 70 jaar

    Download inschrijfformulier personen van 70 jaar of ouder

    Medisch dossier
    Wanneer u zich heeft laten inschrijven verzoeken wij u om uw medische gegevens van uw vorige huisarts naar het gezondheidscentrum te laten sturen.
    Zorgverleners in het gezondheidscentrum stemmen hun zorg voor u op elkaar af. Wij vragen u te tekenen voor akkoord voor het uitwisselen van persoonsgegevens voor dit doel.

    Keuringen en medische verklaringen
    Mensen van 70 jaar en ouder die voor het verlengen van hun rijbewijs een geneeskundige verklaring nodig hebben kunnen hiervoor gekeurd worden door de huisarts in opleiding. Andere keuringen worden binnen het gezondheidscentrum niet gedaan.

     

    Klachtenformulier


    Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. We proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, o.a. door te leren van onze fouten. Intern hebben we daar een meldpunt voor dat alle zaken analyseert die niet zo gelopen zijn als we ons voorgenomen hadden. Vaak hebt u daar als gebruiker van het gezondheidscentrum niet eens iets van gemerkt. Zo werken we aan een systeem van voortdurend verbeteren.
    Het kan ook wel eens misgaan, zodanig dat u daarover een klacht hebt. In eerste instantie is het de bedoeling dat u uw klacht probeert op te lossen met de betreffende medewerker. Ook dit wordt altijd gemeld en komt dus niet in de doofpot. Komt u er niet uit, dan kunt u een beroep doen op onze 
    klachtenregeling. WIj verzoeken u hiervoor dit klachtenformulier in te vullen.

  • 10 tips voor als u naar de dokter gaat

    1. Weet wat u wilt vragen en verwacht.
    Schrijf dit van tevoren op! Als u alleen benoemt wat de klacht is, dan weet de arts niet wat uw verwachting is.

    2. Bedenk van tevoren altijd: Waarom kom ik nu, met deze klacht, bij de dokter?
    Ook bij controle afspraken. Komt u alleen omdat het moet, of heeft u zelf ook nog vragen?

    3. Wees altijd eerlijk.
    Neemt u bijv. u medicijnen niet, zeg dat dan en ook waarom. Overdrijf of bagataliseer uw klacht niet. Onjuiste informatie kan leiden tot onjuiste behandeling.

    4. Wees redelijk in uw vragen.
    Bespreek open wat u van de arts verwacht, maar eis niets. Een slechte verstandhouding is voor beide partijen onprettig en komt de zorg niet ten goede. Probeer u in te leven in de rol van arts, u verwacht dat omgekeerd ook.

    5. Weet welke medicijnen u slikt ( ook die niet zijn voorgeschreven)
    Welke ziekte en behandelingen u in het verleden hebt gehad of nog hebt en voor welke stoffen u allergisch bent.

    6. Vermeld bijzonderheden! Desnoods ongevraagd.
    Bedenk vooraf aan het consult welke informatie belangrijk kan zijn voor een arts.
    Bijvoorbeeld dat u zwanger wilt worden, dat een middel eerder bijwerkingen heeft gegeven, dat er bepaalde erfelijke ziekten in de familie voorkomen, dat u recentelijk in de tropen bent geweest et cetera.

    7. Neem iemand mee.
    Twee horen meer dan 1. De ander kan bijvoorbeeld aantekeningen maken. U kunt zich dan concentreren op het gesprek.

    8. Spaar geen vragen op.
    Als u meerdere vragen heeft geef dit dan aan het begin van het consult aan. De arts kan er dan rekening mee houden. Plan zo nodig een dubbel consult in overleg met de assistente.

    9. Controleer aan het eind van het consult of u de arts goed begrepen heeft.
    Geef in eigen woorden aan wat u denkt wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Als het niet klopt kan de arts daar direct op in gaan.

    10. Ga uit van de volgende regel:
    De arts schiet tekort als ik de uitleg niet snap, maar ik ben zelf verantwoordelijk om te zeggen dat ik het niet kan volgen.

Medewerkers

C-den_boer

C. den Boer

Huisarts

Lees meer

dilek_belliki

Dilek Bellikli

Doktersassistente

Lees meer

Erika_Groenland

Erika Groenland

Doktersassistente

Lees meer

K_verschoor

K. Verschoor

Huisarts

Lees meer

P_van_der_veer

P. van der Veer

Huisarts

Lees meer

m_westerlaken

M. Westerlaken

Doktersassistente

Lees meer

J_boorsma

J. Boorsma

Huisarts

Lees meer

M_H_den_otter

M.H. den Otter

Huisarts

Lees meer

M_appelman

Mirjam Appelman

Doktersassistente

Lees meer

B_admiraal

Brenda Admiraal

Doktersassistente

Lees meer

H_vroegh

H. Vroegh

Huisarts

Lees meer

B_knottnerus

B. Knottnerus

Huisarts

Lees meer

A_poschmann

Anita Poschmann

Doktersassistente

Lees meer

E_vertelman

Eefje Vertelman

Doktersassistente

Lees meer

A_kager

Alice Kager

Invaldoktersassistente

Lees meer

S_vanburen

Saskia van Buren

POH

Lees meer

P_vandenbroek

Paula van den Broek

POH

Lees meer

Y_jansen

Yvette Jansen

POH

Lees meer

D_lunt

Diane Lunt

POH

Lees meer

L_deboer

L. de Boer

POH-GGZ

Lees meer

I_floris

I. Floris

POH-GGz jeugd

Lees meer